Testy
Vandall-500 wzmacniacz basowy
Premier Guitar 05-2019
Wzmacniacz wyróżniony nagrodą "Premier Gear"
“The sturdy and attractive exterior of the Vandall-500 is a worthy outfit for the soulful and multi-faceted character that lives inside. A genuine feeling of quality—much like a driving a European luxury car—is present when dialing up and playing through this amp. In the very competitive field of lightweight bass amps, the Vandall-500 separates itself from the pack with a personality all its own. It’s more than apparent that someone who actually plays many gigs was responsible for putting all the right features in this amp. That leaves me, the player on the consumer end, completely satisfied.”
SERVO - ANALOGUE GUITAR ENHANCER
Mixdown Magazine - 26 May 2018
With that in mind, the Servo isn’t just for electric guitar. It can work its magic on acoustic guitar and bass as well, and it’s also useful as an insert effect in a studio setting for putting across drums and vocals. And because it’s not just a simple gain boost that depends on the interaction with preamp tubes, it’s also useful with digital modeling devices too.
Although our natural inclination as guitarists is always to dial in a kickass sound and then mix around it (which makes real sound engineers cringe), what I found with the Servo is that you’ll get the most out of it when you do the right thing by your soundie and set the pedal while listening to how your guitar sounds in a band or mix situation. You’ll find that there’s a certain sweet spot for the particular mix and the particular key of the song that just lifts everything up. And that’s not just for tube amps or as a front-end effect on digital modelers. Even though Taurus recommends you should use it as the very first component in your effects chain, that doesn’t mean you have to. For instance, try it as an insert effect on a digitally-modeled guitar track - cab simulation and all - and you’ll find that it helps to add in some of those heavenly overtones that real amps naturally exhibit but which modelers have a hard time replicating. And it’s definitely worth using it to enhance acoustic guitar and bass tracks, especially if you’re suffering from the dreaded acoustic piezo pickup ‘quack factor’ - y’know, that brittle high-end snap at the start of your notes?...
Stomp-Head 3.High Gain
Top Guitar 2018/5
Wzmacniacz ogólnie jest bardzo responsywny w stosunku do artykulacji. Odzwierciedla wszelkie niuanse, które pochodzą z naszych palców i są bardzo indywidualne. Wzmacniacz ich nie przykrywa tylko eksponuje. SH3 sprawdza się bardzo dobrze na gitarze z singlami jak i humbuckerami. Na czystym kanale osobiście wolę brzmienie z wciśniętym przyciskiem MidRange. Trzeba przyznać, że pierwszy kanał jest dosyć uniwersalny i można sporo dobrego ukręcić. Kanał drugi – Lead to jak sama nazwa wskazuje typowy Hi-Gain. Nasz przester w pozycji 1/2 to końcówka pierwszego kanału w pozycji 8 gałki Gain. W zasadzie na pozycji 3 mamy naprawdę przyzwoity rockowy przester. Między 5 a 8 nie ma już żartów. Jest to solidne i atakujące brzmienie. Wielki plus za przejrzystość brzmienia. Nie ma tu zbędnego piasku, dźwięk jest bardzo elastyczny co mi się naprawdę podoba.
Taurus SERVO
Top Guitar 2018/3
...Servo – niepozorny efekt o możliwościach wykraczających poza wizje większości projektantów na świecie. Ta niepozorność to, jak się okaże, główna siła efektu, jego subtelne działanie posiada moc sprawczą i może być traktowane w kategoriach pionierskiej wynalazczości i innowacji. Wiem, to wielkie słowa, ale uważam, że uzasadnione
....Servo nadaje brzmieniu pełniejsze barwy, dźwięki są bardziej tonalne i nasycone. Nasza gitara otrzymuje też szerszy oddech, zaczyna brzmieć przestrzenniej. Być może są to te walory akustyczne, które gitara akustyczna traciła zawsze poprzez jej nagłaśnianie, być może niepozorna kostka z Sopotu zbliża nas do prawdziwego, naturalnego brzmienia gitary, uniezależniając ją od tego, czy jest ona plugged, czy unplugged. Podsumowując, Taurus Servo to brakujące ogniwo w naszym pedalboardzie, o którym nie mieliśmy nawet pojęcia, że go brakuje i które zaleca się wpinać jako pierwsze w łańcuchu, nawet przed kostkami korekcji pasm.
Stomp-Head 3.Classic + SERVO
Magazyn Gitarzysta 2018/01
Testowany Taurus Stomp-Head 3 w wersji Classic oferuje w kompaktowej, podłogowej i ultra lekkiej obudowie potrzebne i w zupełności wystarczające na scenę czy do studia opcje – dwa kanały z regulowanym i załączanym podbiciem, pętlę efektów, wzmacniacz z kilkoma poziomami mocy i co najważniejsze, bardzo dobrą dynamikę i reakcję na artykulację, lampową kompresję oraz klasowe barwy czyste, crunch oraz hi-gain. Stomp-Head to prosty, niezwykle funkcjonalny wzmacniacz z powodzeniem mogący być profesjonalnym centrum brzmieniowym nowoczesnego, mobilnego gitarzysty.
To co najważniejsze – Servo nie zmienia barwy gitary ale w zauważalny sposób nasyca i poprawia brzmienie. Odczuwalne jest to od razu po włączeniu. Kanał czysty dostaje tłustego dołu i lekkiej, bardzo muzycznej kompresji, środek lepiej przebija się w miksie a subtelna prezencja wzbogaca górne partie. Określiłbym to jako połączenie dobrego bufora, transparentnego podbicia i lekkiej kompresji oraz szczypty „muzycznej magii” autorstwa Taurusa. Na średnim gainie znakomicie wypada opcja Boost, dodając wspomnianego tłustego niższego środka i sustainu – dźwięk jest po prostu bogatszy i bardziej plastyczny. Servo sprawdza się zarówno jako profesjonalne klasowe podbicie z dodatkiem kompresji, jak i wspomniane „polepszenie” barwy.
Taurus Stomp-Head 3.Classic
Guitar 2018/01
...Nawet jeśli niektórzy puryści przyjmą to z niedowierzaniem - Stomp-Head brzmi niezwykle okazale i dostojnie.
Clean, crunch lub porządny przester - od funku do metalu, wszystko jest możliwe. Sekcja EQ, potencjometr Presence oraz przełącznik Input-Gain umożliwiają szybkie i wszechstronne tworzenie pożądanych brzmień.
Szczególnie imponująca jest ich dynamiczna reakcja: przy ustawieniu na "pół gwizdka" zakres jest autentyczny i może być regulowany przez subtelne sterowanie - działa to dużo lepiej niż w tanich wzmacniaczach lampowych.
Stomp-Head-y nie mają nic wspólnego z bezdusznymi wzmacniaczami z cyfrową modulacją, które oferują w swoich portofolio symulacje brzmień wzmacniaczy od Fendera do Mesaboogie.
Taurus buduje rzetelne wzmacniacze, tyle że w małym kompaktowym formacie.
Stomp Head 5. CE
Top Guitar Nr 5 (2016)
Taurus Stomp-Head 5.CE posiada trzy podstawowe zalety. Po pierwsze, jest bardzo mobilny - dzięki niewielkim wymiarom spokojnie umieścimy go w pedalboardzie, a waga 2,65 kg pozwoli zabrać go ze sobą na drugi koniec świata (gdzie nawet inne napięcie nie będzie nam straszne). Po drugie, jest na tyle głośny, by zapewnić odpowiednią słyszalność na scenie czy w próbowni. Po trzecie, jest piekielnie wszechstronny, a przy tym ma wszystko to, co jest naprawdę potrzebna każemu gitarzyście do zbudowania solidnej bazy brzmieniowej na scenie i w studiu - i wszystko to na powierzchni niecałego metra kwadratowego, bez dodatkowych kabli połączeniowych i zasilających! Stomp-Head 5. CE to prawdziwa maszyna bojowa, stworzona do codziennej, ciężkiej scenicznej pracy, solidny partner tras koncertowych, i sesji nagraniowych, który uwolni nas od trosk i trudów związanych z transportem, przechowywaniem i serwisowaniem dużego pieca lampowego.
Stomp Head 5.CE
Guitar Interactive Magazine 40 / 03-2016
Taurus has crafted a really superb solution here for a genuinely portable amplifi er that can fi t onto a pedal board without sacrifi cing features and tone. For a fully featured three channel amp the price is very attractive too, representing great value for this level of control, tone and build quality.
Taurus has been producing the Stomp Head series for a while now but the Stomp Head 5 is easily the best amp the company has produced so far and is a seriously cool, professional product that deserves a lot of recognition. Superb!!
STAR RATING: 4,5 of 5
PROS: Small footprint, fully featured ampli er • All analogue design for superb tone • 3 channels with independent controls • Effects loop and line out with speaker simulation • 90W/40W switchable • Great value for money
CONS: None at all.
www.iguitarmag.com
Bass Drive Abigar Mk-2
Premier Guitar 05-2015
The sensitivity of the EQ controls is off the charts. Slight adjustments unlock a wealth of contrasting tones.
The Taurus Abigar Mk-2 is a simple but excellent overdrive that won’t bury your foundation tone under piles of mushy gain. Its EQ is phenomenal, and blendable modern and vintage voicings offer a store of usable tones. The Mk-2’s relatively moderate gain levels may not satisfy bassists aiming for huge walls of sound, but the pedal’s clarity, definition, and sensitivity make it worthy of serious consideration.
Head basowy QUBE-450
Amazona 01/2015
---------------------------
+Małe wymiary i waga
+Nasycony mocny dźwięk
+Przyjazna obsługa
+Brzmienie i koncepcja barwy tonu
+Wszechstronność i uniwersalność
---------------------------
-Szum wentylatora
-Brak uchwytów do Racka
-Brak instrukcji w języku niemieckim
-Brak dodatkowego wyjścia głośnikowego
---------------------------
Kolumna głośnikowa TS-210F
BASS.Q 01-2015
Niezawodny Partner Taurus TS-210F
...„Taurus“ z Sopotu, oferuje za naprawdę rozsądne pieniądze, kolumnę głośnikową TS-210F na dwóch 10 calowych głośnikach ferrytowych. Za jedyne 500 Euro otrzymujecie Państwo kompaktową,wygodną w transporcie, bardzo dobrze brzmiącą kolumnę basową z wysokiej jakości głośnikami ferrytowymi. W współpracy z różnymi wzmacniaczami produkuje dynamiczny atak podparty ciepłym i dojrzałym brzmieniem. Biorąc pod uwagę niewielką pojemność tej kolumny to uzyskiwany poziom i jakość dźwięku jest na pewno dużym zaskoczeniem. Zrównoważone parametry tej kolumny predysponują ją, moim zdaniem, do zastosowań w różnych gatunkach muzyki, takich jak Pop, Fusion, Jazz oraz Showmusik....
Abigar - Bass DRIVE
Muzyk 11-2014
------------------------------------
+ wysokie walory brzmieniowe
+ estetyczny wygląd
+ nieskomplikowana obsługa
+ małe gabaryty
------------------------------------
- nie odnotowano
------------------------------------
Head Basowy QUBE-300
Muzyk 09-2014
-----------------------------------
+ duże możliwości brzmieniowe
+ estetyczny projekt
+ rzetelne wykonanie
+ łatwość obsługi
------------------------------------
- nie odnotowano
------------------------------------
Stomp-Head 2.High Gain
GUITARISTE.com 07/2014
Polski producent Taurus oferuje nową wersję wzmaciacza Stomp-Head Jak zwykle, wzmacniacz jest dostępny w dwóch wersjach Classic i High-Gain mieliśmy już wcześniej okazję aby je przetestować na targach Musikmesse.
Tym razem przyjżymy się bliżej wersji Stomp-Head 2.High-Gain........
Stomp-Head 4.SL
Guitar World 06/2014
Guitar amplifiers disguised as effect pedals are nothing new, but most are fairly limiting in one way or another. Usually, the space-related convenience leads to an inconvenience in the tone or power department.
Then there's the Taurus Stomp-Head 4.SL.
Let’s start with the power. The Stomp-Head 4.SL can be run at 40 or 70 watts. There's also a Speaker Impedance switch that allows you to choose between 4, 8 or 16 ohms..........
Dexter Polyphonic Octaver
BASS.Q 03-2014
Dexter Octaver jest najmłodszym dzieckiem polskiej firmy produkującej wzmacniacze i efekty podłogowe. Wykorzystując 24-bitowy DSP, efekt umożliwia uzyskanie dwóch oktaw: dolnej i górnej, pracujących w oparciu o naturalne dźwięki w trybie polifonicznym. Tak więc umożliwia to grę zarówno pojedynczymi dźwiękami jak i też grę całymi akordami. Posłuchajcie zatem jak prezentuje się Dexter z E-Basem.
Link do prezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=ChBrgCAJNQ4
Podsumowanie.
Tracking pedału Dexter jest po prostu wspaniały, jego wręcz niezauważalne opóźnienie za granymi dźwiękami klasyfikuje go bez wątpienia do najlepszych efektów tego rodzaju. Szumy własne urządzenia są znikome, mogłem je usłyszeć dopiero na słuchawkach i tylko przy maksymalnej głośności. Godnym zwrócenia uwagi jest także fakt bardzo szerokiej skali pracy tego urządzenia. Większość tego typu Oktawerów na strunie E gdzieś w okolicach dźwięku A i G sobie nie radzi. Dexter natomiast bezproblemowo osiąga dźwięk E. Na najniższej ze strun, strunie H, można się nawet spokojnie zbliżyć do dźwięku Es - niżej osobiście bym już jednak nie zalecał. To byłoby już szalone, chyba że przetniemy całą dolną oktawę, wtedy nie będzie już żadnych granic.
Reasumując: uważam, że Dexterowi w swoim gatunku, w porównaniu do Micro POG i na przykład Akai UniBass należy się pierwszeństwo. Znakomite wykonanie i możliwości dźwiękowe powalają wręcz rażąco...
Gregor Fris
wzmacniacz basowy BL-450 + kolumna TN-112
Bass Professor 1/2014
Taurus nie idzie na żaden kompromis produkując ten wzmacniacz. BL-450 jest znacznie mniejszy i lżejszy niż Ci się wydaje, słysząc jego brzmienie.
Dexter Polyphonic Octaver
Guitar World 06 Feb. 2014
Taurus has released Dexter, a polyphonic octave pedal that offers an octave above and below your fundamental note. Assuming you don’t drop the word "polyphonic" into your everyday lingo, it means the pedal uses a 24-bit DSP to allow you to play multiple notes or chords at once without overloading the pedal.
Dexter Polyphonic Octaver
Premier Guitar 17 Dec. 2013
I’ve never heard an octave-up circuit that sounds so much like an actual string rather than a thin, reedy-sounding digital facsimile.
Taurus’ latest offering is Dexter—a polyphonic octave generator that provides multiple octave voices with excellent tracking and stunningly realistic sound quality.
Like Showtime’s beloved serial killer of the same name, Dexter is a monster inside an unassuming exterior. The 5" x 5.5" bent-steel chassis houses a 24-bit DSP processor that tracks incoming audio and adds a tone one octave above and one octave below any played notes.
The front-panel controls are simple and intuitive, with level and range knobs for each octave voice and an out level knob to control overall volume. A true-bypass switch activates the effect and engages two backlit red “eyes” that let you know when Dexter is at work.
Stomp-Head 4.Silver Line
Gitarre&Bass 10/2012
Dwa kanały, trzy typy brzmienia, 70 Watt!
Kompletny wzmacniacz zawierający końcówkę mocy- mniejszy od kartonu do butów!
W zakresie cenowym w którym znajduje się Stomp-Head można dostać pełnowymiarowy wzmacniacz, jednak dla każdego gitarzysty grającego wiele koncertów dobrym rozwiązaniem jest posiadanie wzmacniacza mieszczącego się w pedalboardzie oraz możliwość wpinania się w system PA bez cyfrowego modelowania. Na rynku nie ma zbyt wielu konkurujących produktów i żadna inna firma nie stworzyła zbliżonej koncepcji i nie wprowadziła jej w życie z taką konsekwencją jak Taurus.
+
Świetne brzmienie i elastyczność
Harmonicznie bogaty kanał przesterowany
Świetna Dynamika
Pętla Efektów
Bardzo wydolna końcówka mocy
Praktyczne funkcje
Niski poziom szumów
Świetna jakość wykonania i jakość komponentów
-
Nie posiada wyjścia slave out
Wyjście liniowe nie może być używane w trybie mute
Brak równoległej pętli efektów
Stomp-Head 4.High Gain
Guitar 2/13
"Stomp-Head 4 wypełnia pustą przestrzeń na rynku wzmacniaczy gitarowych. Stomp-Head jest 3-kanałowym pełnowartościowym wzmacniaczem o rozmiarze multi efektu, dodatkowo zawierającym podbicie "boost" oraz pętle efektów. W klasie wagowej ( około 3 kg ) znajdują się wzmacniacze Gallien & Krueger lub Crate jednak są one wzmacniaczami czysto tranzystorowymi a ich forma jest w pełni klasyczna- nie zawierają footswitcha..."
"Każdy kto ma ograniczone miejsce na sprzęt i szuka kompaktowego rozwiązanie jest już bezpieczny. Dodatkowo Stomp-Head 4 jest idealny jako drugi- dodatkowy wzmacniacz."
Stomp-Head 4.SL / 3BL
SOUNDCHECK 10/12
"Z kopem i z pomysłem"
Dzięki Taurusowi Stomp-Head nigdy więcej nie będziesz musiał stresować się w trakcie występu.
Łatwość w transporcie, minimum kabli, proste podłączenie pętli efektów, bezproblemowa współpraca z człowiekiem stojącym za mikserem. To wszystko zapewnia wzmacniacz Taurus Stomp Head.
Przy tak innowacyjnym urządzeniu nasuwa się tylko pytanie: dlaczego nikt dotychczas tego nie wymyślił?
....Genialny koncept, wysoka jakość brzmienia wszystkich czterech wariantów brzmienia....
+ duża elastyczność brzmienia
+ bardzo praktyczna funkcja BOOST
+ stabilne wykończenie
+ zintegrowany zasilacz
- duży poziom szumów przy mocno rozkręconej gałce gain
- dynamika symulatora głośników
- słyszalna praca wentylatora
Qube 450, TS112N
Bass Quarterly 5/2012 Sept/Okt
"Mniej znaczy więcej"
W dziedzinie małych wzmacniaczy tacy producenci jak TecAmp, Aquilar i Glockenklang podnieśli poprzeczkę bardzo wysoko. Teraz polska firma TAURUS zaproponowała swój produkt.
...Polscy inżynierowie ostro weszli na rynek ostrej rywalizacji. Trzeba przyznać że przygotowali się bardzo dobrze. Do Taurusa Qube 450 nie trzeba zachęcać, on sam przekonuje brzmieniem. QUBE450 jest naprawdę głośny i tak jak pozostałe produkty tej firmy, wzmacniacz jest dobrze i solidnie zbudowany...
.....Od paru lat ten producent przekonuje coraz większą ilość artystów do swoich innowacyjnych idei. Lista znanych muzyków, używających produktów tej Firmy wzrasta systematycznie.
T-10 combo basowe
Gitarre & Bass 12/2012
"kompaktowy, wytrzymały..."
Już od dłuższego czasu wielu znanych producentów aby utrzymać się na rynku przenosi produkcję do Chin. Mimo wszystko można inaczej. Firma Taurus produkuje niezmiennie swoje produkty w Europie, w Polsce.
Pomimo rozmiarów małego comba do ćwiczeń, posiada właściwości profesjonalnego wzmacniacza do poważnych zadań. Zaskakuje nie tylko dużą mocą ale także ponadprzeciętną jakością brzmienia. Przy pomocy systemów DBS i MLO T-10 jest w stanie wydobyć głęboko nasycone basy, czyste, funkowe oraz pełne naturalności dźwięki. Wzmacniacz z pewnością zadowoli nie tylko muzyków grających na kontrabasie czy basie akustycznym. Doskonale spisuje się również z basem elektrycznym.
+ duże możliwości kreowania brzmienia
+ zwarta harmoniczna podstawa dźwięku
+ kompaktowe wymiary
+ głębokie, nasycone basy
- brak symetrycznego wyjścia D.I
Taurus Stomp-Head 4.SL
Musicradar 17-08-2012
Obecnie muzycy mogą przebierać w różnego typu wzmacniaczach, które różnią się kształtem i rozmiarem, ale Stomp-Head 4.SL ma naprawdę niesamowitą formę.
To nie jest efekt gitarowy. Ani Transformers.
To profesjonalny, w pełni wyposażony, świetnie brzmiący 70-Watowy wzmacniacz High Gain.
Taurus Stomp-Head 4.SL
Top Guitar 07-2012
Stomp-Head miał być w zamyśle alternatywą dla ciężkich i niemobilnych wzmacniaczy, przy zachowaniu pełni brzmienia.
Koncepcja zabudowania całości sprzętu w pedalboardzie brzmi bardzo kusząco, zwłaszcza jeżeli często grywamy w klubach, do
których dostać się można jedynie krętymi schodamiw dół... 4.SL oferuje bardzo dobre brzmienie i świetną kulturę pracy. Z
pewnością też posiada kilka pomysłów, które można by dopracować (np. uchwyt w okolicy potencjometrów, głośny wiatrak). Nie
zapominajmy jednak, że jest to konstrukcja nowatorska, która być może wyznaczy nowe trendy w świecie gitarzystów.
Dla kogo jest więc Stomp-Head 4.SL? Dla wszystkich, którym spodoba się surowe, nowoczesne brzmienie, dla miłośników zabudowy
w pedalboardzie wraz z programowalnym sterowaniem lub po prostu dla tych, którzy poszukują lekkiego wzmacniacza o sporej
mocy, który można zabrać ze sobą wszędzie bez dopłaty za nadbagaż.
Taurus Qube-450
Gitarre & Bass 3/2012
Tak jak się spodziewaliśmy, Qube-450 jest wzmacniaczem, który suwerennie i efektownie dotrzymuje tego, co zapewnia producent
- moc 450 Wat i niepowtarzalne brzmienie zamknięte w lekkim i poręcznym, solidnym headzie.
Już przy neutralnych ustawieniach, brzmienie basu jest soczyste i chwytliwe. Dźwięk nie jest zimny i sterylny, lecz ciepły i głęboki.
System regulacji MLO z automatycznym wyrównywaniem poziomu jest wspaniałym pomysłem i umożliwia nam w nieskomplikowany sposób zmieniać ustawienia. Dodatkowo, oprócz kontrolera dźwięku, który komfortowo ułatwia nam regulację, mamy jeszcze trzystopniowe przełączniki. Umożliwiają nam one dodatkowe rozszerzenie ustawień.
Okazuje się, że można produkować profesjonalny sprzęt w Europie, zachowując przystępną cenę. Kwota, którą proponuje Taurus Amp za head basowy Qube-450, może śmiało konkurować z cenami wzmacniaczy produkowanych w Azji, a jakość brzmienia i solidność wykonania jest nieporównywalna.
Qube-450, TN-210
Guitarrista 2012 / 165
To najmniejszy model spośród wzmaczniaczy basowych, jakie oferuje Taurus Amplification. Wzmacniacz od razu przykuł naszą uwagę, lecz dopiero po ograniu go z kolumną TN-210, poznaliśmy jego prawdziwe możliwości.
Efekt przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Qube-450 łączy w sobie elementy, które najbardziej liczą się dla dzisiejszego basisty – wzorowe brzmienie, lekka waga, poręczność, łatwość użytkowania. Cena jest rozsądna. Producent nie zostawia żadnego pola manewru konkurencji. Wraz z kolumną TN-210, Qube-450 tworzy idealny zestaw.
Zestaw Taurus'a jest godny polecenia muzykom, którzy szukają wysokiej klasy, lekkiego, przenośnego wzmacniacza. Ten jest bezkonkurencyjny.
OCENY W PIĘCIOSTOPNIOWEJ SKALI:
konstrukcja : 4,5
funkcjonalność: 4,5
dźwięk: 5,0
relacja jakość/cena: 5,0
Wzmacniacz gitarowy Stomp-Head 4.SL
Guitarrista 2012 / 163
Możemy się założyć, że nie widzieliście jeszcze heada gitarowego w formie stompboxu.
Jest to najbardziej poręczny i wszechstronny wzmacniacz, jaki istnieje na rynku. Konstrukcja Stomp-Head'a dopracowana jest w najdrobniejszym szczególe,
co zapewnia bardzo wysoką jakość. Czwórka to nowy model wzmacniacza, który nieco różni się funkcjami od poprzednich. To wzmacniacz, w którym zastosowano rozwiązania powodujące, że brzmi on jak pełna lampa, choć jest hybrydą lampowo-tranzystorową. To jeden z najbardziej oryginalnych headów na rynku, jeśli chodzi o dźwięk.
OCENY W PIĘCIOSTOPNIOWEJ SKALI:
konstrukcja : 5,0
funkcjonalność: 4,5
dźwięk: 5,0
relacja jakość/cena: 4,5
Taurus TM2 - aktywny preamp do gitary basowej
Portal gitarowy E-GITARA,NET.PL 12.02.2012.
Jest to jeden z ciekawszych i oryginalniejszych przedwzmacniaczy, jakie widziałem. Przede wszystkim wyróżnia go łatwość montażu, modułowość i brak kabli. Zamiast nich, poszczególne moduły łączone są wielożyłową taśmą na wielowtykach, podobną do tych stosowanych w PC-tach. Kolejną, bardzo praktyczną sprawą jest fakt, że każdy z potencjometrów bądź przełączników posiada własną płytkę, co na pewno ułatwi montaż tego urządzenia w instrumencie. Do tego jest oczywiście dołączony slot do baterii oraz nakrętki i podkładki.
Qube-450 wyróżniony jako "SPRZĘT NA TOPIE"
TOP BASS 10/2011
Najmniejszy z grona wzmacniaczy Taurus, ale na pewno nie najsłabszy.
Z miejsca polubiłem to cudo, bo okazało się, że jego możliwości mocno przerosły moje oczekiwania.
W Qube-450 zawarto wszystkie elementy, których nowoczesny, mobilny basista powinien oczekiwać od tego typu heada – poręczność, łatwość obsługi, dużą moc i nienaganne, rasowe brzmienie.
Taurus Qube-450 to bez wątpienia najciekawszy produkt sopockich producentów. To estetyczny majstersztyk – to cacko aż się prosi, by włączyć je od razu do prądu.
Combo SL-12
GUITARRISTA 158/2011
Wykończenie wzmacniacza jest bez zarzutu, a jego oryginalne rozwiązania dają nam wiele możliwości regulacji barwy. Na szczególną uwagę zasługuje wyjątkowo wydajny i doskonały system MLO a także symulacja lampy, pozwalająca osiągnąć charakterystyczne, zabrudzone brzmienie. Warto również zwrócić uwagę na zastosowane we wzmacniaczu systemy zabezpieczeń chroniące go przed przeciążeniem, co znacznie zwiększa jego żywotność.
OCENY W PIĘCIOSTOPNIOWEJ SKALI:
Konstrukcja : 4,5
Funkcjonalność: 5
Dźwięk: 5
Relacja jakość/cena: 4,5
THD-450T nagrodzony złotem
Portal gitarowy E-GITARA,NET.PL 31.05.2011.
Kątem oka...
Ciekawą obserwację poczyniłem na tegorocznych targach Musikmesse – przechodziłem obok stoiska TAURUS ze 4 razy. Było nieustannie oblegane przez basistów z całego świata i to nie tylko przez młodzież, ale i przez doświadczonych muzyków. Pierwszych interesowała moc – wzmaki ustawiali na maksa, a że się nie dławiły, to na twarzach gościł uśmiech zadowolenia. Starszych muzyków bardziej przyciągały ogromne możliwości brzmieniowe. Widać było, jak wsłuchiwali się w dźwięk, brzmienie, szukali swoich ustawień. I znajdowali. Byłem nawet świadkiem, jak wzruszony basista pod 60. dziękował konstruktorowi wzmacniaczy TARUS za to, że... zrobił tak dobry wzmacniacz. A testował właśnie bohatera niniejszego testu :-) Czy zdajemy sobie sprawę z tego, jak dobre wzmacniacze są produkowane w Polsce? Taurus Amp to światowa pierwsza liga. Ciekawe, kiedy to zauważy polski rynek?
Efekty Silver Line: Abigar, Tux, Vechoor, Zebu, T-Di
Bass Professor 2/2011
Użytkowanie wszystkich pięciu efektów Taurus Silver Line jest po prostu przyjemnością. Jako małe gadżety spełniają swoją rolę zarówno w domowym zaciszu, jak i w szerszym i poważnym zastosowaniu; na scenie czy w studio.
Te srebrne cudeńka z Polski, efektownie wykończone, dostajemy w pakiecie ze wspaniałym wyposażeniem a do tego oczywiście wszystko dobrze brzmi!
W dobrej cenie zainteresowany basista otrzymuje narzędzia które dowodzą, że ekskluzywne efekty nie muszą koniecznie pochodzić ze Stanów...
Taurus Silver Line Tux
Top Bass 02-2010
Na dzień dobry otrzymałem taką dawkę genialnego, gęstego i spójnego brzmienia, że pomyślałem, iż są dwa wyjścia; albo coś tu nie gra, albo producenci kompresorów, na których grałem dotychczas, powinni przyjść do Adama Kozakiewicza na naukę...
Wystarczyło, że pokręciłem nieco potencjometrami, by uśmiech na mojej twarzy jeszcze się poszerzył. Przy parametrach Compression na godz. 12, Level na minimum, Range na 12 i Punch na minimum dynamika po prostu urywa przysłowiowe cztery litery...
Qube-450
Basista 2010-10
Taurus Qube-450 już na neutralnych ustawieniach brzmi dobrze, co zdradza jego klasę. Nie trzeba nerwowo kręcić gałkami w poszukiwaniu „tego czegoś”. To coś już tu jest, a dalej można to tylko doprawić. Brzmienie jest aksamitne, plastyczne, nasycone mruczącym dołem. Korekcja działa skutecznie i intuicyjnie. Potrzebujesz miękkiej barwy do solowego Jazz Bassa – aktywujesz DBS-BOOST, PUNCH B, PRESENCE i masz ją. Chcesz twardszego soundu do szybkich ósemek pod mostkiem – odpalasz DBS-CUT, podbijasz środek i także ją masz. System MLO podpowiada nam w pewnym sensie, o jaki środek nam chodzi, zmieniając to pasmo podczas modyfikacji basów i góry. Powoduje to, że niezależnie od stylu, w jakim gramy – od kciukowego funky do metalowego growla – łatwo znajdziemy swoje miejsce w miksie. Bezproblemowo pracuje także umieszczone z tyłu wyjście D.I. – przełącznikiem POST/PRE możemy wybrać punkt eksportu sygnału.
Qube-450 nagrodzony Złotem
Portal gitarowy E-GITARA,NET.PL 26.08.2010.
Po czasie, który przyszło mi spędzić w towarzystwie nowego wzmacniacza firmy Taurus, moja opinia na temat zdolności i fachowości sopockich konstruktorów została po raz kolejny ugruntowana. Box Electronics nie goni światowej czołówki. Już jest wśród niej. Jakość wykonania, funkcjonalność, wymiary i oferowane brzmienie są wysokiej próby. Zgodnie z filozofią firmy, cechą charakterystyczną dla wzmacniaczy Taurus, która wyróżnia je na tle innych producentów, jest szczególny sposób potraktowania funkcji parametru GAIN. Podobnie jak u większego brata: SLT – 300H, przy potencjometrze GAIN ustawionym w pozycji zero (tutaj nazywa się ona TRUE) wzmocnienia dźwięku możemy dokonać bez posługiwania się potencjometrem czułości (GAIN), co daje nam możliwości dodatkowej kontroli nad dźwiękiem, a nie ma wpływu na „osłabienie” mocy sprzętu. Zwiększenie GAIN'u kreuje brzmienie. To rozwiązanie wymaga przestawienia nawyków, ale w gruncie rzeczy odpowiada mi bardziej niż „tradycyjne”, czyli takie, gdzie bez odkręconego GAINU ani rusz…
Efekty Black Line nagrodzone Srebrem
Portal gitarowy E-GITARA.NET.PL 11.07.2010
Po sukcesie rynkowym serii efektów Taurus Silver Line, polski producent wypuścił na rynek serię efektów Black Line. Cenowo plasują się na niższej półce w stosunku do serii Silver Line, ale pytanie brzmi: jeśli coś jest tańsze, to czy jest gorsze?
Mimo tego że Taurus Black Line to linia efektów budżetowych, producent zadbał o jakość dźwięku, solidność wykonania i łatwość obsługi.
Efekty Silver Line nagrodzone Złotem
Portal gitarowy E-GITARA.NET.PL
Oczekiwane przez wielu basistów efekty gitarowe firmy Box Electronics są wreszcie dostępne na naszym rynku. Oczywiście dotarły do naszej redakcji i zostały poddane „obróbce” testowej.
Warto było czekać. Poziom wykonania, zarówno od strony konstrukcji i wyglądu zewnętrznego, jak i oferowanego brzmienia jest bardzo dobry. Stąd nagroda od naszej redakcji.
W międzyczasie dowiedzieliśmy się o tym, że efekty Silver Line zostały również nagrodzone na Targach Muzycznych Musikmesse we Frankfurcie.
Head THD-450T
Muzyk 6/2010
Znając wcześniejsze modele wzmacniaczy Taurus Silver Line nie zaskoczyło mnie solidne brzmienie o dużej dynamice. Jego klarowność idzie w parze z dość dużą mocą. W zależności od upodobań estetycznych, czy wymogów stylistycznych, brzmienie można „ocieplać” i łagodzić lub – wręcz przeciwnie, wyostrzyć i przesterować poprzez odpowiednie wykorzystanie toru lampowego wraz z pokrętłem GAIN. Co do moich subiektywnych odczuć, to sądzę, że podczas testu najlepiej brzmiały gitary basowe, zarówno progowe jak i bezprogowe. THD-450T
jest nieskomplikowany w obsłudze. Korekcja barwy dźwięk jest raczej prosta i skuteczna, co jest w dużej mierze zasługą systemu MLO automatycznie dopasowującego optymalny poziom tonów średnich. Tor lampowy przedwzmacniacza pomaga uzyskać ciepłe, klasyczne
brzmienie, które w dowolnych proporcjach można mieszać z bardziej dynamicznym brzmieniem układu tranzystorowego. Lampa przedwzmacniacza umożliwia też osiągnięcie przesterowanego brzmienia. Efekt ten jest skuteczny przy mocno odkręconych pokrętłach GAIN i MIX....
Efekty Silver Line
Infomusic 01/2010
W zasadzie wszystko co można było już napisałem i trudno mi złożyć jakąś sensowną mowę końcową. Adamowi Kozakiewiczowi i ekipie Box Electronics należą się wielkie brawa za całą parzystokopytną, byczą rodzinkę. Po prostu zero pytań. Sprzęt jest wykonany po mistrzowsku, a jego konstrukcja bardzo przemyślana. Wielkość i ciężar gałek potencjometrów, ich nazwy i wartości są dobrane idealnie. Odległości pomiędzy poszczególnymi regulatorami i przełącznikami umożliwia bezkolizyjną ich obsługę. Same zaś brzmienie jakie oferują wszystkie efekty Taurus powala na kolana i śmiało powiem, że nie ma sobie równych. A jeżeli to co tu napisałem Was nie przekonuje – zapraszam do najbliższego sklepu muzycznego, gdzie będziecie mieli okazję osobiście chwycić byka za rogi.
Efekty Taurus Silver Line Abigar i Zebu
TOP GUITAR 11/12 2009
"Bycze" efekty Taurus to skuteczne zapełnienie luki efektów dla basistów na polskim rynku. Wysoka jakość wykonania i oryginalna estetyka urządzeń jest kluczem do sukcesu, ale brzmienie - fetysz basistów, ma prawie zawsze decydujący głos.
Efekty Taurus Silver Line Tux i T-Di
TOP GUITAR 04/05 2009
Dwa opisywane przeze mnie efekty Taurusa powinny utwierdzić niedowiarków w przekonaniu, że w końcu, jeśli chcemy wydać kasę na porządny sprzęt, to możemy z czystym sumieniem wybrać polski produkt.
Efekty Silver Line nagrodzone medalem "BEST OF SHOW"
Bass Gear Magazine
Linia efektów Taurus Silver Line wyróżniona została przez amerykański magazyn Bass Gear Magazine jako najlepszy produkt w swojej klasie na targach Musikmesse 2009 we Frankfurcie.
Taurus SLT-300H i TN-210 wyróżnione jako TOP OF THE BEST!
e-muzyk 30/03/2009
Pod względem projektu i wykonania jest wysokiej jakości konstrukcja. Wykorzystanie preampu lampowego i tranzystorowego, jako jednej z możliwości kreowania brzmienia (a przede wszystkim skuteczność takiego rozwiązania) sytuuje Taurusa SLT – 300H na poziomie profesjonalnych head’ów basowych. Wygląd zewnętrzny produktu dla mnie jest bez zarzutu. Najbardziej ujęło mnie brzmienie „podstawowe”, bez użycia korekcji, którą oferuje ta głowa. Do tego „pakietu podstawowego” dodałem tylko przyciski PUNCH, DBS oraz COMPRESSOR/LIMITER, by uzyskać zadowalające mnie brzmienie. Reszta jest kwestią gustu i wyobraźni tego, kto będzie eksploatować ten sprzęt. Możliwości, które oferuje producent są naprawdę spore.
Taurus T-Di Preamp
Portal Still As Life - Australia
Taurus T-Di jest fantastycznym i dobrze przemyślanym sprzętem. Ich hasło "Zaprojektowany przez muzyków dla muzyków" przywodzi mi na myśl, że to jest dokładnie to, czego bym potrzebował w tego typu urządzeniach, jeśli projektowałbym swoje własne.
Kolumny TN-410 i TN-115
Gitarre & Bass Germany 12/2008
Po teście heada Taurus TH-Cross z numeru 10/2008 już wiemy, że polski producent ma wiele do powiedzenia w konstrukcji wzmacniaczy basowych. W drugiej rundzie sprawdzimy jak to jest z kolumnami do tychże wzmacniaczy.
Naprężone, mocne brzmienie kolumny TN-410 zawiera w sobie dużą dawkę potężnej basowej barwy, podczas gdy TN-115 prezentuje się brzmieniowo jako klasyczna 15 calowa kolumna i razem w zestawie z "surową" 410-tką otrzymujemy pełen zakres ciepłego, basowego soundu.
Taurus TH-Cross
Gitarre & Bass Germany 10/2008
Wizytówką najmocniejszego wzmacniacza z oferty Taurusa jest wiarygodna ilość mocy przekazywana na kolumny, charakteryzująca się harmoniczną, zaokrągloną podstawą brzmieniową przy właściwej sile, soczystym brzmieniu i przejrzystości w obsłudze. Head TH-Cross pracuje z dwoma oddzielnymi wzmacniaczami w trybie biamp, stereo lub mono co otwiera szczególne perspektywy przy doborze kolumn i daje zapas mocy, który pozwala użytkować go niezwykle wydajnie.
Taurus T-10
Bass Professor Germany 04/05/06/2008
Interesujący i elastyczny przedwzmacniacz sprzężony z wyskowydajną końcówką mocy i dobrym odwzorowaniem brzmienia naszego basu daje nam świetne combo.
Taurus zaplikował nam dobry zestaw, chociaż to, że przycisk MUTE nie wycisza wyjścia line out i tenże line out nie jest typowym Di boxem jeszcze bym przemyślał. Natomiast przy tak przystępnej cenie nie jest to niezbędne.
Uważam, że wszyscy basiści akustyczni i elektryczni, którzy szukają małego acz mocnego comba, muszą wziąć T-10 pod uwagę.
Taurus SL-12 combo
Meet MUSIC 01/2008 Holland
Nowa marka, nowa zaskoczenie. Perfekcyjne wykończenie, bardzo efektywny system MLO. Taurus SL-12 daje nam rewelacyjny dobrze osadzony dźwięk. Posiada wiele możliwości podłączeń oraz 3 różne sposoby konfiguracji pętli efektów. Wskazówki w instrukcji obsługi są jasne i klarowne, a stosunek jakość/cena zadowalający. Jest oczywistą sprawą, że to combo może być z powodzeniem używane przez profesjonalistów. Czuliśmy się bardzo komfortowo słuchając brzmienia SL-12. Życzymy Taurusowi dużo sukcesu w dalszej eksploracji najniższych częstotliwości ich wzmacniaczami i kolumnami basowymi, bo zdecydowanie na to zasługują.
Taurus SLT-12 combo
Top Guitar 11/12 2007
Kombo jest naprawdę głośne - balladowy utwór, grany dość delikatnie, potrafił wydobyć głębię basu z testowanego zestawu oraz całą gamę finezji i subtelności dźwięków związanych z charakterem gry. SLT-12 dobrze reaguje na zmiany dynamiki i techniki grania. Interpretując utwór "Panther" Marcusa Millera, wydobyłem najgłębsze walory urządzenia: krystaliczny i zbalansowany sound, powodujący miły podmuch z głośnika, oraz czyste, dźwięczne tony.
Taurus posiada muzykalną osobowość, dzięki czemu nie jest katarynką beznamiętnie powtarzającą nasze nutki. Dodaje im kolorytu, ożywia je i cywilizuje.
Taurus SLT-12 combo
Muzyk 10/2007
Combo Taurus SLT-12 testowałem przy użyciu kilku gitar basowych progowych i bezprogowych oraz kontrabasu akustycznego z przetwornikiem piezoelektrycznym.
Pomimo stosunkowo niewielkich gabarytów urządzenia brzmienie było bardzo mocne o dużej dynamice. W moim odczuciu najlepiej brzmiały gitary basowe, zwłaszcza 5-strunowy fretless. Przyjazna jest korekcja barwy dźwięku bardzo prosta i skuteczna. Jest to w dużej mierze zasługą systemu MLO automatycznie dopasowującego poziom tonów średnich. Przy użyciu moich instrumentów wzmacniacz SLT-12 brzmi najbardziej naturalnie przy korekcji niemal "liniowej ",bez podbijania, czy redukowania określonych częstotliwości.
Taurus SLT300H, TN-410+TN-210
Wojtek Pilichowski 06/2007
Jestem przekonany, że ograłem już większość gratów basowych produkowanych na świecie. Oceniam sprzęt bardzo prosto, albo coś się nadaje albo jest zupełnie z kosmosu i mnie nie bierze. Po teście Taurusa, spokojnie zaliczam go do tych, które naprawdę dają radę, zarówno wzmacniacz jak i kolumny. Wzmacniacze na pewnym poziomie, różnią się właściwie niuansami i to właśnie one często decydują, co wybieramy. Moim zdaniem Taurus świetnie trafia w gusta basistów rockowych. Jego siła może okazać się zaraźliwa.
TH-Cross + Bs-115 i Bs210
Gitarzysta 01/2007
Taurus TH Cross to zaawansowany system nagłośnieniowy dla wymagającego basisty, oczekującego od wzmacniacza szerokiej palety brzmień.
Z pomocą korekcji jesteśmy w stanie uzyskać praktycznie każdy rodzaj brzmienia basu od tubalnego, poprzez mięsisty z wyraźnym i czytelnym środkiem, aż po kąśliwy, idealny do grania techniką slap.
Układ regulacji lampa/tranzystor działa bardzo precyzyjnie, pozwalając uzyskać pożądany charakter brzmieniowy bez żadnej różnicy w głośności. Przy odpowiednim wysterowaniu wejścia układ lampowy pomaga w wykreowaniu chrapliwego, zabrudzonego brzmienia o nieznacznie rozmytym ataku, co w połączeniu z odpowiednią korekcją daje efekt klasycznego brzmienia typu vintage. Sam układ tranzystorowy daje sprężyste, dynamiczne brzmienie, nie wprowadzając do sygnału z instrumentu żadnych znaczących zakolorowań.
O działaniu limitera/kompresora nie można się wypowiadać inaczej niż w samych superlatywach.
Taką wszechstronność, połączoną z unikalnymi cechami brzmieniowymi, oferuje naprawdę niewiele wzmacniaczy basowych produkowanych na świecie.
TH-Cross + Bs-115 i Bs210
Top Guitar 11/12 2006r
Ta głębia i bliskość mocy robią duże wrażenie. Przy slapie nie przykryje nas żadna blacha czy rimshot bębniarza, a podczas gry palcami czytelność ataku może mniej doświadczonych basistów wręcz onieśmielać. Klarowna i ostra "góra" , dowolna ilość miękkiego "środka" na żądanie oraz potężny "dół" to w uproszczeniu najkrótsza charakterystyka.
Polski rynek muzyczny doczekał się w końcu kompatybilnego i w pełni profesjonalnego sprzętu dla zawodowców.
TH-Cross + kolumny Bs-115 i Bs210
Muzyk 07/2006r
Taurus wyprodukowany przez Box Electronics jest kompletem bardzo profesjonalnym i uniwersalnym. Umożliwia uzyskanie dobrego i dynamicznego brzmienia w różnych sytuacjach muzycznych zarówno na estradzie jak i w studiu. Ponadto wygląda estetycznie i jest nieskomplikowany w obsłudze. Powinien zadowolić nawet bardzo wybrednych profesjonalnych muzyków.
(+) wysokie walory brzmieniowe
(+) bardzo estetyczny projekt i konstrukcja
(+) nieskomplikowana obsługa
(+) wygoda w użytkowaniu
(-) brak